Ezek az általános szerződési feltételek a következő szakaszokat tartalmazzák:
- Felhasználási feltételek
- Szállítás
- Regisztráció és azonosítás
- Adatvédelmi irányelvek
- Sütik
- Szerződésfelmondási és reklamációs űrlapok
Kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi információkat az egyes szakaszokhoz. Ha itt nem találja a választ kérdésére, kapcsolatba léphet velünk.
FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK TOPCASE.BG
Jelen ÁLTALÁNOS FELTÉTELEK ÉS KIKÖTÉSEK szabályozzák egyrészt a "TOPCASE 2007" Kft., a továbbiakban "TOPCASE.BG", másrészt a weboldalon található weboldalak és szolgáltatások Felhasználói (a továbbiakban: Felhasználók) közötti kapcsolatot.
A "TOPCASE 2007" Kft. a Bolgár Köztársaság Kereskedelmi Törvénykönyve alapján bejegyzett vállalat, UIC 205220205 számon, székhelye és irányítószáma: Szófia, Neofit Rilski utca 54 A, e-mail cím: support@topcase.hu, telefon: 0879 364 401.
Kérjük, a weboldalon kínált információk és kereskedelmi szolgáltatások (a továbbiakban: Szolgáltatások) igénybevétele előtt olvassa el teljes terjedelmében a közzétett Általános Szerződési Feltételeket. A weboldal megtekintésével minden Felhasználó automatikusan elfogadja az alábbiakban leírt feltételeket.
Ez a dokumentum információkat tartalmaz a "TOPCASE.BG" tevékenységeiről, valamint a "TOPCASE.BG" által nyújtott szolgáltatások igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételekről, amelyek szabályozzák a köztünk és minden egyes felhasználónk közötti kapcsolatot.
Az Általános Szerződési Feltételek megerősítése a Felhasználó és a "TOPCASE.BG" közötti szerződés megkötésének szükséges és kötelező feltétele.
Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Felhasználó hozzájárul személyes adatainak a közte és a TOPCASE.BG között létrejött szerződés alapján történő feldolgozásához. Ilyen adatok például a nevek, telefonszámok, címek és e-mail címek.
MEGHATÁROZÁSOK
Jelen általános szerződési feltételek alkalmazásában a következő feltételek a következő jelentéssel bírnak:
Weboldal – topcase.hu és összes aloldala.
Fogyasztó – bármely természetes személy, aki olyan árut szerez be vagy olyan szolgáltatásokat vesz igénybe, amelyek nem kereskedelmi vagy szakmai tevékenység folytatására szolgálnak, valamint bármely természetes személy, aki az általános szerződési feltételek szerinti szerződés féljeként kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének körén kívül jár el.
Általános Szerződési Feltételek – jelen Általános Szerződési Feltételek, amelyek magukban foglalják a felhasználási feltételeket, az adatvédelmi irányelveket, a sütikre vonatkozó szabályokat, a regisztrációs és szállítási szabályokat, az önkéntes vitarendezési szabályokat, a szerződéstől való elállásra és a cserére vonatkozó űrlapokat, valamint a weboldalon található egyéb, jogilag jelentős információkat.
Személyes adat – egy személyre vonatkozó információ, amely feltárja fizikai, pszichológiai, mentális, családi, gazdasági, kulturális vagy társadalmi identitását.
Áruk – ingó, kézzelfogható vagyon, kivéve a végrehajtás vagy a törvény által felhatalmazott szervek által egyéb intézkedések útján értékesített vagyontárgyakat, valamint az állam javára elhagyott vagy elkobzott vagyontárgyakat, amelyeket állami szervek értékesítésre hirdettek meg. Áruk a víz, a gáz és a villamos energia is, amennyiben korlátozott térfogatban vagy meghatározott mennyiségben kiszerelve kínálják eladásra.
Adásvételi szerződés – olyan szerződés, amelynek értelmében a kereskedő átruházza vagy vállalja, hogy átruházza az áruk tulajdonjogát a fogyasztóra, a fogyasztó pedig megfizeti vagy vállalja az ár megfizetését, beleértve azokat a szerződéseket is, amelyek tárgya mind áru, mind szolgáltatás.
Alternatív vitarendezési eljárás fogyasztói jogviták esetén – a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésére szolgáló eljárás, amely megfelel a jelen törvény követelményeinek, és amelyet egy alternatív vitarendezési testület folytat le fogyasztói jogviták esetén.
NYÚJTOTT SZOLGÁLTATÁSOK
1. cikk. A weboldalon a felhasználóknak lehetőségük van szerződést kötni a „TOPCASE.BG” által kínált áruk vételére, eladására és szállítására.
RENDELÉS
2. cikk. A felhasználók a „TOPCASE.BG” weboldal felületét használják a „TOPCASE.BG” által kínált termékekre vonatkozó adásvételi szerződések megkötésére.
(2) Készlethiány esetén a "TOPCASE.BG" fenntartja a jogot a megrendelés elutasítására.
(3) Miután a Felhasználó kiválasztott egy vagy több, a „TOPCASE.BG” weboldalon kínált terméket, hozzá kell adnia azt a megvásárolni kívánt termékek listájához.
(4) A Felhasználó köteles megadni az adatokat a szállításhoz, kiválasztani a fizetés módját és idejét, majd megerősíteni a megrendelést a weboldal felületén keresztül.
(5) Rendelés leadásakor a Felhasználó e-mailben kap visszaigazolást arról, hogy megrendelését elfogadták.
3. cikk. A „TOPCASE.BG” jogosult megtagadni a szerződés megkötését a helytelen Felhasználóval.
(2) A „TOPCASE.BG” fenntartja a jogot, hogy a Felhasználót helytelenül kezelje az alábbi esetekben:
1. a Felhasználó nem tartja be az Általános Szerződési Feltételeket;
2. a „TOPCASE.BG” képviselőivel szemben helytelen, arrogáns vagy durva hozzáállást állapítottak meg;
3. A Felhasználó részéről a „TOPCASE.BG” elleni szisztematikus visszaéléseket azonosítottak.
ÁRAK
4. cikk (1) A kínált áruk árai a megrendelés leadásakor a "TOPCASE.BG" weboldalán feltüntetett árak, kivéve a nyilvánvaló hibák eseteit.
(2) Az áruk ára tartalmazza az áfát, amennyiben annak felszámítása elő van írva.
5. cikk. A "TOPCASE.BG" fenntartja a jogot, hogy a weboldalon kínált áruk árait bármikor, előzetes értesítés nélkül megváltoztassa, és ezek a változtatások nem érintik a már leadott megrendeléseket.
6. cikk (1) A „TOPCASE.BG” a bolgár jogszabályokkal és a „TOPCASE.BG” által meghatározott szabályokkal összhangban kedvezményeket biztosíthat a weboldalon kínált árukra. Az ilyen kedvezményekre vonatkozó szabályok a kedvezmény megjelenítésének helyén érhetők el. A kedvezmények különböző formákban nyújthatók (pl. promóciók, hűségkedvezmények, egyedileg, véletlenszerűen vagy versenyben, illetve ügyfél-felmérésben való részvétel eredményeként).
(2) Különböző típusú kedvezmények nem vonhatók össze ugyanazon termék megrendelése és vásárlása esetén.
FIZETÉS
7. cikk. Amennyiben a Fogyasztó bármilyen okból visszatérítési joggal küldi vissza az árut, a visszatérítendő árból levonják a kapott kedvezmény értékét, amelyet az árura alkalmaznak, és csak a ténylegesen kifizetett összeget térítik vissza.
8. cikk (1) A Felhasználó a megrendelt áruk árát a weboldalon felsorolt lehetőségek egyikével fizetheti ki. A weboldalon készpénzes fizetésre is lehetőség van.
(2) Amennyiben a Felhasználó a futárszolgálattal történő szállítást, valamint az utánvétes fizetést és a postai utalványt választja, a megrendelt termékek árát a futárszolgálat díjával együtt az áru átvételekor kell megfizetnie.
9. cikk. Amennyiben a Felhasználó harmadik fél fizetési szolgáltatóját igénybe vevő fizetési módot választ, a Felhasználóra vonatkozhatnak az ilyen harmadik fél feltételei és/vagy díjai.
10. cikk. A „TOPCASE.BG” nem vállal felelősséget, ha egy harmadik fél fizetési szolgáltatóját magában foglaló fizetési mód nem érhető el, vagy egyéb okból nem működik, amely okok nem a „TOPCASE.BG”-nek tulajdoníthatók.
A SZERZŐDÉS FELMONDÁSA ÉS CSERÉJE
11. cikk. (1) A Fogyasztó jogosult indoklás nélkül, kártérítés vagy büntetés nélkül elállni a szerződéstől a Fogyasztó vagy harmadik fél általi átvétel napjától számított 14 napon belül.
(2) A jelen záradék szerinti jogának gyakorlásához a Felhasználónak egyértelműen értesítenie kell a "TOPCASE.BG"-t a szerződéstől való elállási döntéséről, egyedileg megjelölve a visszaküldni kívánt árukat, megadva a megrendeléssel és a szállítással kapcsolatos összes adatot, beleértve, de nem kizárólagosan: a megrendelés tartalmát és értékét, a megrendelést leadó személy adatait, a szállítást átvevő személy adatait és a szállítás dátumát.
(3) A „TOPCASE.BG” közzétesz egy űrlapot a weboldalán a szerződéstől való elállási jog gyakorlására.
(4) Az elállási jog gyakorlásához a TOPCASE.BG lehetőséget biztosít a felhasználónak arra, hogy kitöltse és elektronikusan elküldje a weboldalon keresztül a szabványos elállási űrlapot vagy más egyértelmű nyilatkozatot. Ezekben az esetekben a TOPCASE.BG haladéktalanul visszaigazolja a felhasználónak az elállás kézhezvételét tartós adathordozón.
(5) A Fogyasztó köteles a termékeket saját költségére visszaküldeni, szükség esetén a blokkal és a számlával együtt, a "TOPCASE.BG"-nek vagy az utóbbi által meghatalmazott személynek átadva, a Fogyasztó elállási jogának gyakorlásától számított 14 napon belül.
(6) Visszaküldéskor az áruknak eredeti csomagolásukban kell lenniük, használati nyomok és a kereskedelmi megjelenésük sérülése nélkül.
(7) A „TOPCASE.BG” fenntartja a jogot, hogy a kifizetések visszatérítését elhalassza az áruk visszakapásáig, vagy amíg igazolást nem kap arról, hogy az árukat visszaküldték, attól függően, hogy a két esemény közül melyik történt korábban.
(8) Amennyiben a Felhasználó nem teljesíti az 5. bekezdés szerinti kötelezettségét anélkül, hogy a "TOPCASE.BG"-t értesítené a késedelemről, és érvényes indokot adna meg, úgy kell tekinteni, hogy visszavonta a szerződéstől való elállásra vonatkozó nyilatkozatát.
(9) Amennyiben a szerződés teljesítésével összefüggésben a "TOPCASE.BG"-nek költségei merültek fel, és a Felhasználó eláll a szerződéstől, a "TOPCASE.BG" jogosult a felmerült költségekért a vonatkozó összeget visszatartani, vagy azok megtérítését követelni.
12. cikk. A fogyasztó nem jogosult elállni a szerződéstől, ha a szerződés tárgya a fogyasztó megrendelésére vagy egyéni igényei szerint gyártott áru;
13. cikk. A „TOPCASE.BG” visszatéríti a Felhasználónak a visszaküldött árukért kifizetett árat.
GARANCIÁK ÉS REKLÁMOK
14. cikk (1) A fogyasztó jogosult reklamálni, ha az áru nem felel meg a megállapodott/megrendelt feltételeknek, amennyiben a kézbesítés után derül ki, hogy az áru nem felel meg az adásvételi szerződésnek.
15. cikk. A fogyasztási cikkek adásvételi szerződéstől való megfelelőségének hiányát, amely az áruk átadását követő 6 hónapon belül válik nyilvánvalóvá, úgy kell tekinteni, mintha a átadásának időpontjában fennállt volna, kivéve, ha bizonyítást nyer, hogy a hiba az áru vagy a hiba jellegének tudható be.
16. cikk. A fogyasztó nem vitathatja a fogyasztási cikk adásvételi szerződésnek való megfelelőségét, ha:
1. a szerződés megkötésének időpontjában tudott vagy nem tudhatott a szerződésszegésről;
17. cikk. (1) A fogyasztó jogosult panaszt tenni az áruval kapcsolatban, függetlenül attól, hogy a gyártó vagy a kereskedő nyújtott-e kereskedelmi garanciát az árura.
(2) Amennyiben a reklamációt a termék egy másik, a megállapodásnak megfelelő termékkel való cseréjével elégítik ki, a "TOPCASE.BG" fenntartja az eredeti jótállási feltételeket a fogyasztó számára.
18. cikk. (1) Termékkel kapcsolatos panasz benyújtásakor a fogyasztó követelheti a kifizetett összeg visszatérítését, a termék cseréjét egy másik, a megállapodottnak megfelelő termékkel, vagy árengedményt.
(2) A panaszt szóban kell benyújtani a „TOPCASE.BG” által megadott telefonszámon, írásban a megadott e-mail címen, postai úton, vagy a vállalat címére kell benyújtani. A „TOPCASE.BG” weboldalán panaszbejelentő űrlapot biztosít.
(3) Panasz benyújtásakor a fogyasztónak meg kell jelölnie a panasz tárgyát, a panasz rendezésének általa preferált módját, illetve a követelt összeg összegét, valamint az elérhetőségi címet, telefonszámot és e-mail címet.
(4) Panasz benyújtásakor a fogyasztónak csatolnia kell azokat az okmányokat is, amelyeken a követelés alapul, nevezetesen:
1. nyugta vagy számla;
2. jegyzőkönyvek, okmányok vagy egyéb dokumentumok, amelyek megállapítják az áruk megállapodástól való eltérését;
3. egyéb, a követelést ok és összeg szerint alátámasztó dokumentumok.
19. cikk. (1) A fogyasztási cikkre vonatkozó panaszt a termék átadásától számított két éven belül, de legkésőbb a szerződésszerűség felfedezésétől számított két hónapon belül, valamint a minőségmegőrzési idő lejárta után lehet benyújtani.
(2) A határidő megszűnik arra az időre, amely ahhoz szükséges, hogy az eladó és a fogyasztó megállapodásra jussanak a jogvita rendezése érdekében.
(3) Amennyiben a „TOPCASE.BG” kereskedelmi garanciát nyújtott az árura, és a garanciaidő hosszabb, mint a reklamáció benyújtására rendelkezésre álló határidő, a reklamáció a kereskedelmi garanciaidő lejártáig nyújtható be.
(4) A panasz benyújtása nem akadálya a keresetlevél benyújtásának.
20. cikk (1) A „TOPCASE.BG” nyilvántartást vezet a benyújtott panaszokról. A Felhasználó a megadott e-mail címére dokumentumot kap, amely tartalmazza a nyilvántartásban szereplő panaszszámot és az áru típusát.
(2) Amikor a "TOPCASE.BG" kielégíti a panaszt, erről igazolást állít ki, amelyet két példányban készít, és amelynek egyik példányát a Felhasználónak kell átadnia.
21. cikk (1) Jogos reklamáció esetén a "TOPCASE.BG" a Felhasználó reklamációjának dátumától számított egy hónapon belül helyreállítja az áru adásvételi szerződésben foglaltakat.
(2) Ha az árut az előző bekezdés szerinti időszak lejárta után nem javították meg, a Fogyasztó jogosult a szerződés felmondására és a kifizetett összeg visszatérítésére, vagy a fogyasztási cikk árának csökkentését kérni a Fogyasztóvédelmi törvény 114. cikke szerint.
(3) A Fogyasztó nem felelős a fogyasztási cikkek szállítási költségeiért, illetve a javításukkal kapcsolatos anyag- és munkadíjakért, és nem szenvedhet el semmilyen jelentős kellemetlenséget.
22. cikk. (1) Amennyiben a fogyasztási cikk nem felel meg az adásvételi szerződésnek, és a Fogyasztó nem elégedett a panasz megoldásával, a következő lehetőségek közül választhat:
1. a szerződés megszüntetése és az általa befizetett összeg visszatérítése;
2. árcsökkentés.
(2) A fogyasztó nem követelheti a kifizetett összeg visszatérítését vagy az áru árának csökkentését, ha a kereskedő beleegyezik abba, hogy a fogyasztó panaszának benyújtásától számított egy hónapon belül a fogyasztási cikket újra cseréli, vagy az árut megjavítja.
(3) A kereskedő köteles teljesíteni a szerződés megszüntetésére irányuló kérelmet és visszatéríteni a fogyasztó által kifizetett összeget, ha a jótállási időn belül ugyanazon áru javításával a fogyasztó három panaszának kielégítése után az áru ismételten nem felel meg az adásvételi szerződésnek.
(4) A fogyasztó nem követelheti a szerződés felmondását, ha a fogyasztási cikk szerződésnek való megfelelésének hiánya jelentéktelen.
SZELLEMI TULAJDON
23. cikk. (1) A „TOPCASE.BG” weboldalon található összes anyaghoz és erőforráshoz (beleértve az elérhető adatbázisokat is) kapcsolódó szellemi tulajdonjogok a szerzői jogról és szomszédos jogokról szóló törvény védelme alatt állnak, a „TOPCASE.BG”-t vagy a „TOPCASE.BG” használati jogát átruházó kijelölt személyt illetik, és nem használhatók fel a vonatkozó jogszabályok megsértésével.
(2) Az információk megengedett határokon túli másolása vagy sokszorosítása, valamint a "TOPCASE.BG" erőforrásain lévő szellemi tulajdonjogok bármely más megsértése esetén a "TOPCASE.BG" jogosult a közvetlen és közvetett károk teljes körű megtérítésére.
(3) A kifejezett megállapodás hiányában a Felhasználó nem reprodukálhatja, módosíthatja, törölheti, teheti közzé, terjesztheti és egyéb módon sem hozhatja nyilvánosságra a „TOPCASE.BG” weboldalon közzétett információforrásokat.
24. cikk (1) A „TOPCASE.BG” kötelezi magát arra, hogy kellő gondossággal jár el annak biztosítása érdekében, hogy a Felhasználó a nyújtott szolgáltatásokhoz normális hozzáféréssel rendelkezzen.
(2) A „TOPCASE.BG” fenntartja a jogot, hogy felfüggessze a nyújtott szolgáltatásokhoz való hozzáférést. A „TOPCASE.BG” jogosult, de nem köteles saját belátása szerint törölni a weboldalán közzétett információforrásokat és anyagokat.
A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE ÉS MEGSZŰNÉSE
25. cikk. A „TOPCASE.BG” fenntartja a jogot, hogy saját belátása szerint, előzetes értesítés nélkül egyoldalúan felmondja a szerződést, amennyiben megállapítja, hogy a nyújtott szolgáltatásokat a jelen általános szerződési feltételek, a Bolgár Köztársaság jogszabályai és az általánosan elfogadott erkölcsi normák megsértésével veszik igénybe.
26. cikk. A jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt esetek kivételével a felek közötti szerződés a "TOPCASE.BG" tevékenységének megszűnésével vagy weboldalának karbantartásának megszüntetésével is megszűnik.
27. cikk. A fent meghatározott eseteken kívül bármelyik fél felmondhatja a szerződést a másik félnek küldött egyhetes felmondási idővel, amennyiben a szerződés szerinti kötelezettségeit nem teljesíti.
28. cikk. A szerződés írásbeli formáját e-mail küldésével, a Felhasználó által kitöltött vagy kiválasztott tartalommal rendelkező oldalon elektronikus gomb megnyomásával, vagy a weboldalon egy mező (jelölőnégyzet) bejelölésével stb. kell teljesítettnek tekinteni, feltéve, hogy a nyilatkozatot technikailag olyan módon rögzítették, amely lehetővé teszi annak reprodukálását.
MENTÉSI ZÁRADÉK
29. cikk A Felek kijelentik, hogy amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely záradéka érvénytelennek bizonyul, az nem vonja maga után a teljes szerződés vagy annak egyéb részeinek érvénytelenségét. Az érvénytelen záradék helyébe a jogszabály vagy a bevett gyakorlat kötelező rendelkezései lépnek.
AZ ÁLTALÁNOS FELTÉTELEK MÓDOSÍTÁSA
30. cikk (1) A "TOPCASE.BG" köteles a Felhasználókat a jelen általános szerződési feltételek bármilyen változásáról a Felhasználó által megadott e-mail címen, a változás bekövetkezésétől számított 7 napon belül értesíteni.
(2) Amennyiben a Felhasználó nem ért egyet az általános szerződési feltételek módosításaival, jogosult indoklás nélkül, kártérítés vagy büntetés nélkül elállni a szerződéstől. Ezen jog gyakorlásához a Felhasználónak az előző bekezdés szerinti értesítés kézhezvételétől számított egy hónapon belül értesítenie kell a „TOPCASE.BG”-t.
(3) Amennyiben a Felhasználó nem gyakorolja a szerződéstől való elállási jogát a jelen általános szerződési feltételekben foglalt eljárásnak megfelelően, a módosítást a Felhasználó által kifogás nélkül elfogadottnak kell tekinteni.
ALKALMAZANDÓ JOG
31. cikk. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Bolgár Köztársaság hatályos jogszabályainak rendelkezései vonatkoznak.